FAQ

Tips på mobil
Hur använder jag MeritGO bäst på iPhone?

MeritGO är till för mobilen! Du kan enkelt fästa en genväg till sidan på din mobil genom att använda knappen ”lägg till på hemskärmen”.

1. Öppna www.meritgo.se i din webbläsare, 2. Klicka på ”delaknappen”

 

3. Scrolla åt sidan för att hitta ”Lägg till på hemskärmen”, klicka ”Lägg till”.

4. MeritGO finns nu som genväg bland dina appar!

Hur använder jag MeritGO bäst på Android?

MeritGO är till för mobilen! Du kan enkelt fästa en genväg till MeritGO på din mobil genom att använda knappen ”lägg till på startskärmen”.

1. Öppna www.meritgo.se i din webbläsare.  2. Klicka på de tre punkterna uppe till höger.

3. Klicka på ”Lägg till på startskärmen” och sedan ”Lägg till”.

4. MeritGO finns nu som genväg bland dina appar

Abonnemang och åtkomst
Jag har glömt mitt lösenord – Hur gör jag?

Du kan begära ett nytt lösenord som skickas till din registrerade e-postadress. Klicka på ”Glömt lösenordet?” under ”Logga in”.

Kan jag beställa MeritGO som privatperson?

MeritGO är en B2B-tjänst och finns för tillfället bara som företagsabonnemang.

Kan jag dela min MeritGO-licens och inloggning med en kollega?

Alla MeritGO-licenser är personliga och kan inte delas.

Hur får jag tillgång till MeritGO?

Företag kan köpa en eller flera licenser till medarbetare. Formen är årsabonnemang. Klicka här för att beställa MeritGO till dig och ditt företag.

Betalning och avtal
Vad kostar MeritGO?

Ordinarie pris för MeritGO är 4 788 kr (exkl moms) per användare och år. På beställningssidan kan du se eventuella tillfälliga erbjudanden. Med abonnemang får du tillgång till över 100 filmer och varje månad tillkommer fler. Jämför med kostnaden för en heldagsutbildning där du inte kan repetera kunskapen när du behöver.

Vilka betalningssätt finns?

Just nu kan du bara betala mot faktura, men vi utvecklar möjligheten till fler betalningslösningar.

Kan jag dela upp betalningen?

Nej, betalningen sker vid ett tillfälle.

Hur länge gäller abonnemanget och hur lång är uppsägningstiden?

Abonnemanget gäller ett år. Därefter förlängs avtalet automatiskt med tolv månader i taget om det inte sägs upp av någon av parterna minst en (1) månad före innevarande avtalsperiods slut.

Innehåll
Vad händer om jag inte hittar kunskap som jag behöver?

Kan du inte hitta det du behöver i vyn eller genom sökverktyget? Vi är alltid intresserade av din feedback så vi kan utveckla MeritGO ytterligare och möta dina behov. Via knappen Feedback uppe till höger kan du meddela oss vad du saknar.

Hur kvalitetssäkrar ni innehållet?

Våra medarbetare är experter med lång erfarenhet och gedigen utbildning inom de olika områdena på MeritGO. Materialet granskas i flera omgångar innan det läggs ut på MeritGO.

Hur kan jag se vilken nivå filmerna har?

Vid varje avsnitt finns en liten röd rund ikon som anger innehållets svårighetsgrad: grund, medel eller avancerat. De flesta kurser brukar börja på en grundläggande nivå, för att sedan bli mer avancerade.

Hur kan jag hänvisa filmer till andra personer som inte har MeritGO?

Några av MeritGOs filmer är publika, men de flesta kräver att man har en MeritGO-licens för att kunna titta på dem.

Hur kan jag ladda ner övningsmaterial och lathundar?

Till flera av kurserna finns det övningsmaterial och lathundar. Du kan ladda ner dem i fliken ”Material” längst till höger bredvid flikarna om information om kurs och avsnitt.