Frågor och svar

Här får du svar på vanliga frågor kring MeritGO. Hur kan jag använda MeritGO på min mobil? Hur mycket kostar det? Hur fungerar abonnemang?

Tips på mobil
Hur använder jag MeritGO bäst på iPhone?

MeritGO är till för mobilen! Du kan enkelt fästa en genväg till sidan på din mobil genom att använda knappen ”lägg till på hemskärmen”.

1. Öppna www.meritgo.se i din webbläsare, 2. Klicka på ”delaknappen”

 

3. Scrolla åt sidan för att hitta ”Lägg till på hemskärmen”, klicka ”Lägg till”.

4. MeritGO finns nu som genväg bland dina appar!

Hur använder jag MeritGO bäst på Android?

MeritGO är till för mobilen! Du kan enkelt fästa en genväg till MeritGO på din mobil genom att använda knappen ”lägg till på startskärmen”.

1. Öppna www.meritgo.se i din webbläsare.  2. Klicka på de tre punkterna uppe till höger.

3. Klicka på ”Lägg till på startskärmen” och sedan ”Lägg till”.

4. MeritGO finns nu som genväg bland dina appar

Åtkomst
Jag har köpt flera licenser- Hur kan jag lägga till eller radera användare?

1. Du lägger till/tar bort användare själv

När du tecknar abonnemang för MeritGO får du rättighet att lägga till och ta bort användare för din organisation eller företag. Du får endast lägga till så många användare du köpt licenser för.

2. Hitta till funktionen

Funktionen för att lägga till eller ta bort användare heter ADMINISTRERA ANVÄNDARE och du hittar den i toppmenyn.

3. Se hur många licenser du har kvar

Funktionen ADMINISTRERA ANVÄNDARE visar aktuell information för ditt abonnemang. Du kan se hur många licenser din organisation har, hur många av licenserna som är lediga samt vilka som har licenser, dvs vilka användarna är. Du kan även lägga till och ta bort användare. Du hittar mer information kring hur du gör detta längre ned.

4. Så här lägger du till nya användare

  1. Du lägger till nya användare genom att fylla i namn och e-post och klicka på knappen LÄGG TILL ANVÄNDARE.
  2. När du klickat på LÄGG TILL ANVÄNDARE blir de användare som du matat in och lagt till listade med blå text och du får upp denna pop-up:en. Detta betyder att de de nya användarna är inmatade i formuläret på sidan, observera att de INTE är sparade ännu. Det blir de först när du klickar på SPARA.

  3. När de nya användarna har sparats är de listade med svart text tillsammans med tidigare användare under ANVÄNDARE. Antal licenser har nu uppdaterats.

5. Så här tar du bort användare

  1. Markera användaren i listan och klicka på TA BORT BEFINTLIG ANVÄNDARE. För att ta bort fler användare på samma gång, håll in SHIFT och ALT-tangenterna samtidigt och markera de användare du vill ta bort och klicka sedan på TA BORT BEFINTLIG ANVÄNDARE.
  2. För att undvika radering av användare av misstag kommer nu en pop-up med en kontrollfråga för att säkerställa att du verkligen vill radera dessa. Klicka på JA, TA BORT ANVÄNDARE om du vill ta bort användaren/användarna.
  3. När du klickat på JA, TA BORT ANVÄNDARE visas en pop-up med en kvittens. Nu är de raderade användarna borttagna. Därmed har du också fått tillbaka licenser motsvarande de borttagna användarna. Denna information ses också i pop-up:en som ”du har nu x lediga licenser”.

Jag har glömt mitt lösenord – Hur gör jag?

Du kan begära ett nytt lösenord som skickas till din registrerade e-postadress. Klicka på ”Glömt lösenordet?” under ”Logga in”.

Kan jag beställa MeritGO som privatperson?

MeritGO är en B2B-tjänst och finns för tillfället bara som företagsabonnemang.

Kan jag dela min MeritGO-licens och inloggning med en kollega?

Alla MeritGO-licenser är personliga och kan inte delas.

Hur får jag tillgång till MeritGO?

Företag kan köpa en eller flera licenser till medarbetare. Formen är årsabonnemang. Klicka här för att beställa MeritGO till dig och ditt företag.

Abonnemang
Vad kostar MeritGO?

Ordinarie pris för MeritGO är 4 800 kr (exkl moms) per användare och år. På beställningssidan kan du se eventuella tillfälliga erbjudanden. Med abonnemang får du tillgång till över 200 filmer och varje månad tillkommer fler. Jämför med kostnaden för en heldagsutbildning där du inte kan repetera kunskapen när du behöver.

Vilka betalningssätt finns?

Just nu kan du bara betala mot faktura, men vi utvecklar möjligheten till fler betalningslösningar.

Kan jag dela upp betalningen?

Nej, betalningen sker vid ett tillfälle.

Hur länge gäller abonnemanget och hur lång är uppsägningstiden?

Abonnemanget gäller ett år. Därefter förlängs avtalet automatiskt med tolv månader i taget om det inte sägs upp av någon av parterna minst en (1) månad före innevarande avtalsperiods slut.

Innehåll
Vad händer om jag inte hittar kunskap som jag behöver?

Kan du inte hitta det du behöver i vyn eller genom sökverktyget? Vi är alltid intresserade av din feedback så vi kan utveckla MeritGO ytterligare och möta dina behov. Via knappen Feedback uppe till höger kan du meddela oss vad du saknar.

Hur kvalitetssäkrar ni innehållet?

Våra medarbetare är experter med lång erfarenhet och gedigen utbildning inom de olika områdena på MeritGO. Materialet granskas i flera omgångar innan det läggs ut på MeritGO.

Hur kan jag se vilken nivå filmerna har?

Vid varje avsnitt finns en liten röd rund ikon som anger innehållets svårighetsgrad: grund, medel eller avancerat. De flesta kurser brukar börja på en grundläggande nivå, för att sedan bli mer avancerade.

Hur kan jag hänvisa filmer till andra personer som inte har MeritGO?

Några av MeritGOs filmer är publika, men de flesta kräver att man har en MeritGO-licens för att kunna titta på dem.

Hur kan jag ladda ner övningsmaterial och lathundar?

Till flera av kurserna finns det övningsmaterial och lathundar. Du kan ladda ner dem i fliken ”Material” längst till höger bredvid flikarna om information om kurs och avsnitt.