Frågor och svar

Här får du svar på vanliga frågor kring MeritGO. Hur kan jag använda MeritGO på min mobil? Hur mycket kostar det? Hur fungerar abonnemang?

Tips på mobil
Hur använder jag MeritGO bäst på iPhone?

MeritGO är till för mobilen! Du kan enkelt fästa en genväg till sidan på din mobil genom att använda knappen ”lägg till på hemskärmen”.

1. Öppna www.meritgo.se i din webbläsare, 2. Klicka på ”delaknappen”

 

3. Scrolla åt sidan för att hitta ”Lägg till på hemskärmen”, klicka ”Lägg till”.

4. MeritGO finns nu som genväg bland dina appar!

Hur använder jag MeritGO bäst på Android?

MeritGO är till för mobilen! Du kan enkelt fästa en genväg till MeritGO på din mobil genom att använda knappen ”lägg till på startskärmen”.

1. Öppna www.meritgo.se i din webbläsare.  2. Klicka på de tre punkterna uppe till höger.

3. Klicka på ”Lägg till på startskärmen” och sedan ”Lägg till”.

4. MeritGO finns nu som genväg bland dina appar

Åtkomst
Jag har köpt flera licenser- Hur kan jag lägga till eller radera användare?

1. Administrativ rättighet

När du tecknar abonnemang för MeritGO så får du rättighet att lägga till och ta bort användare för din organisation inom ramen för det antal licenser du köpt.

2. Hitta till funktionen

Funktionen för att administrera användare hittar du i toppmenyn:

 

3. Administrera användare

Funktionen visar aktuell information om ditt abonnemang: hur många licenser din organisation har, hur många av licenserna som är lediga, samt vilka era användare är. Du kan även lägga till och ta bort användare.

4. Lägg till användare

Du kan skapa nya användare och lägga till dem till din organisation genom att fylla i namn och e-post och klicka på knappen LÄGG TILL ANVÄNDARE.

5. Spara

De användare som du matar in och lägger till är listade med blå text. Det betyder att de är inmatade i formuläret på sidan men att uppgifterna ännu INTE är sparade. Först när du klickar på knappen SPARA så skapas och sparas användarna i systemet.

6. Lista med användare

När de nya användarna har sparats är de listade med svart text tillsammans med tidigare användare under ANVÄNDARE. Antal licenser har uppdaterats.

 

7. Ta bort användare

Du kan ta bort en användare genom att markera användaren i listan och klicka på

Ta bort befintlig användare. Du kan markera flera användare i listan genom att hålla nere SHIFT och ALT-tangenterna samtidigt.

 

8. Verifiera radering

För att undvika radering av användare av misstag visas en popup med kontrollfråga för att säkerställa att du verkligen vill radera.

 

9. Radering genomförd

När raderingen är genomförd visas en kvittens. I listan är därefter de raderade användarna borttagna. Därmed frigörs också licensutrymme motsvarande de borttagna användarna.

Jag har glömt mitt lösenord – Hur gör jag?

Du kan begära ett nytt lösenord som skickas till din registrerade e-postadress. Klicka på ”Glömt lösenordet?” under ”Logga in”.

Kan jag beställa MeritGO som privatperson?

MeritGO är en B2B-tjänst och finns för tillfället bara som företagsabonnemang.

Kan jag dela min MeritGO-licens och inloggning med en kollega?

Alla MeritGO-licenser är personliga och kan inte delas.

Hur får jag tillgång till MeritGO?

Företag kan köpa en eller flera licenser till medarbetare. Formen är årsabonnemang. Klicka här för att beställa MeritGO till dig och ditt företag.

Abonnemang
Vad kostar MeritGO?

Ordinarie pris för MeritGO är 4 800 kr (exkl moms) per användare och år. På beställningssidan kan du se eventuella tillfälliga erbjudanden. Med abonnemang får du tillgång till över 200 filmer och varje månad tillkommer fler. Jämför med kostnaden för en heldagsutbildning där du inte kan repetera kunskapen när du behöver.

Vilka betalningssätt finns?

Just nu kan du bara betala mot faktura, men vi utvecklar möjligheten till fler betalningslösningar.

Kan jag dela upp betalningen?

Nej, betalningen sker vid ett tillfälle.

Hur länge gäller abonnemanget och hur lång är uppsägningstiden?

Abonnemanget gäller ett år. Därefter förlängs avtalet automatiskt med tolv månader i taget om det inte sägs upp av någon av parterna minst en (1) månad före innevarande avtalsperiods slut.

Innehåll
Hur kan jag ladda ner övningsmaterial och lathundar?

Till flera av kurserna finns det övningsmaterial och lathundar. Du kan ladda ner dem i fliken ”Material” längst till höger bredvid flikarna om information om kurs och avsnitt.

Vad händer om jag inte hittar kunskap som jag behöver?

Kan du inte hitta det du behöver i vyn eller genom sökverktyget? Vi är alltid intresserade av din feedback så vi kan utveckla MeritGO ytterligare och möta dina behov. Via knappen Feedback uppe till höger kan du meddela oss vad du saknar.

Hur kvalitetssäkrar ni innehållet?

Våra medarbetare är experter med lång erfarenhet och gedigen utbildning inom de olika områdena på MeritGO. Materialet granskas i flera omgångar innan det läggs ut på MeritGO.

Hur kan jag se vilken nivå filmerna har?

Vid varje avsnitt finns en liten röd rund ikon som anger innehållets svårighetsgrad: grund, medel eller avancerat. De flesta kurser brukar börja på en grundläggande nivå, för att sedan bli mer avancerade.

Hur kan jag hänvisa filmer till andra personer som inte har MeritGO?

Några av MeritGOs filmer är publika, men de flesta kräver att man har en MeritGO-licens för att kunna titta på dem.